İşaretler varılacak hedefleri olan içindir.... ayrica Bill James der ki: "Expect problems and eat them for breakfast!" :D

21 Ekim 2007

$iir okuyasim geldi... :)

MADEM IYISIN
Anladık iyisin,
Ama neye yarıyor iyiliğin.

Seni kimse satın alamaz,
Eve düşen yıldırım da
Satın alınmaz
Anladık dediğin dedik,
Ama dediğin ne?
Doğrusun, söylersin düşündüğünü,
Ama düşündüğün ne?
Yüreklisin,
Kime karşı?
Akıllısın,
Yararı kime?
Gözetmezsin kendi çıkarını,
Peki gözettiğin kimin ki?
Dostluğuna diyecek yok ya,
Dostların kimler?

Şimdi bizi iyi dinle:
Düşmanımızsın sen bizim
Dikeceğiz seni bir duvarın dibine
Ama madem bir sürü iyi yönün var
Dikeceğiz seni iyi bir duvarın dibine
İyi tüfeklerden çıkan
İyi kurşunlarla vuracağız seni
Sonra da gömeceğiz
İyi bir kürekle
İyi bir toprağa.

(Bertholt Brecht)

ÖLMEK YASAK

daha önce bıçaktan hiç su içmedim
hiç kısılmadı kerpetene bıyıklarım
gururlu bir gemiyim oldum bittim
sabah olur yelkenlerimi saklarım
özgürlük dediğim yerde demirledim
üstüme varma bulutları tutamam
böyle paldır küldür gideceklerdir
gelmezsen farketmez kimseyi aramam
asıl sevdiklerim en içimdekilerdir
onlarla yaşarım eğer yaşarsam
olur mu gecemi yeşile çalmak
yıldız çivilemek parmakuçlarıma
ölüm kadar çabuksa eğer yaşamak
hiç doğmamayı isterdim ama
bir kere doğmuşum ölmek yasak
(Atilla Ilhan)
PİA (Ay$em icin)
ne olur kim olduğunu bilsem pia'nın
ellerini bir tutsam ölsem
böyle uzak seslenmese
ben bir şehre geldiğim vakit
o başka bir şehre gitmese
otelleri bomboş bulmasam
içlenip buzlu bir kadeh gibi
buğulanıp buğulanıp durmasam
ne olur sabaha karşı rıhtımda
çocuklar pia'yı görseler
bana haber salsalar bilsem
içimi büsbütün yıldızlar basar
bir hançer gibi çıkıp giderdim
ben bir şehre geldiğim vakit
o başka bir şehre gitmese
singapur yolunda demeseler
bana bunu yapmasalar yorgunum
üstelik parasızım pasaportsuzum
ne olur sabaha karşı rıhtımda
seslendiğini duysam pia'nın
sırtında yoksul bir yağmurluk
çocuk gözleri büyük büyük
üşümüş ürpermiş soluk
ellerini tutabilsem pia'nın
ölsem eksiksiz ölürdüm
(Atilla Ilhan)

14 yorum:

  1. cnm benim içide pia'yı oku.. attila ilhan...

    YanıtlaSil
  2. eskiler gibisi iyisi var mı be =)
    Süperler, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. oku oku şiir iyidir :P

    YanıtlaSil
  4. cAnııım çok sevindiRik oldum ehe !!

    YanıtlaSil
  5. tosbaa: heh bende iki gündür onu sayikliyordum :)) ben te$ekkür ederim..

    geru: kendi sökügünü dik terzi :P

    YanıtlaSil
  6. aspum: asil ben sevindirik oldum ay$ecanim:) .. iyiki varsin kuzu (utananvegözlerinikirmi$tiransmile)

    YanıtlaSil
  7. he gıcık olduuum tip :D

    YanıtlaSil
  8. PİA
    bir anda aldı beni öyle bir yerlere götürdü ki anlatamam.
    Değeri çok büyüktür bu şiirin.
    İçim ürperdi okurken yine yeniden...

    YanıtlaSil
  9. he gicik olduun aspum :))

    mevucanim .. :) o zaman aspucanima bidaaa te$ekkür ederim, seni azda olsa ho$nut etmek güzelmi$ :)

    YanıtlaSil
  10. aspucanim... hala kapaliyiz :) olsa tükkan senin :)))

    YanıtlaSil
  11. ramazanda geçti ya sahura kadar açığız geyiğini burda yapamıyorum (: annem noldu nıye kapalıyız.varsa bı yamuk hemen el koyayım ((: sana sevıyorum çerkesim

    YanıtlaSil
  12. mevucanim yok yamuk falan...vakitte yok :)) bende sana seviyom...

    YanıtlaSil

de bakalim...