İşaretler varılacak hedefleri olan içindir.... ayrica Bill James der ki: "Expect problems and eat them for breakfast!" :D

20 Kasım 2005

Hint mitolojisinde kadin ve erkegin yaratili$i $öyle anlatilir...

Tanri, yapragin hafifligini, ceylânin bakisini, günes isiginin kivancini, sisin gözyasini aldi; rüzgarin kararsizligini, tavsanin ürkekligini buna ekledi. Onlarin üzerine; kiymetli taslarin sertligini, balin tadini, kaplanin yirticiligini, kisin sogugunu, saksaganin gevezeligini, kumrunun sevgisini katti.
Bütün bunlari karistirdi; eritti ve kadini yapti.
Yarattigi kadini erkege hediye etti.
Tanri, kaplumbaganin yavasligini, boganin bakisini, firtina bulutlarinin kasvetini, tilkinin kurnazligini, boranin dehsetini aldi; hindinin kabarisini, gergedanin derisinin sertligini onlara ekledi. Bunlarin üzerine; bukalemunun sipsevdiligini, sivrisinegin viziltisini katti ve erkegi yaratti.
Yarattigi bu erkegi adam etsin diye kadina verdi.

: P

5 yorum:

  1. şimdi hangisi önce yatratılıyo da diğerine veriliyo ben onu anlamadım, kronolojik bi belirsizlik var gibi:)

    YanıtlaSil
  2. valla hintlilere $ikayette bulunmak lazim. mitoloji onlarin..bense sadece hikayeyi caldim :)) kendim üretmedim.
    nasil kivirdim ama :P

    Jade

    YanıtlaSil
  3. başka başka hikayeler de var erkek ve kadının yaradılışına dair.

    Neyse, zaten tavuk yumurta olayına benziyo çok kurcalayınca.

    O diil de, nerden buldun benim blogu diye sorsam, acaip merak ettim:)

    YanıtlaSil
  4. uzun ve inanilmaz bir hikaye ama madem dinlemek istiyorsun?! :))
    gülay´in "takvimlerden haberin yokmu" adli $arkisinin mp3 formatini indirmek icin google arama motoruna $arkiyi tarattim hikaye corapsökügü gibi geli$iverdi:)
    bir bayan bloguna $arki sözlerini yazmi$...orda tutku´nun blogunu ke$fettim.
    ordan da senin ve digerlerininkine göz attim.
    sadece ilgimi cekti senin esprili yazi$ tarzin hepsi o. bende blog sahibi olduktan sonra begenimi belirtsem miiii? belirtmesem miiiii? derken, belirtiverdim....finish :)

    YanıtlaSil
  5. :)

    Teşekkür ederim, iyi yapmışsın.
    Beğenmene sevindim.

    Seninki de güzel, şu template olayına da bi el atarsan daha da güzel olabilir.
    Ama tabi ki önemli olan tasarım değil yazılar;)

    YanıtlaSil

de bakalim...